RAPORT 2024

POKOLENIE AI

Jak młodzież
korzysta ze sztucznej inteligencji?

RAPORT 2024

POKOLENIE AI

Jak młodzież korzysta ze sztucznej inteligencji?

AI w edukacji: narzędzie do nauki czy przeszkoda?

Poznaj głosy młodzieży, nauczycieli i ekspertów.

Pobierz nasz raport!

Z raportu dowiesz się:

  • Jak młodzież wykorzystuje sztuczną inteligencję na co dzień i w nauce.
  • Poznasz luki w wiedzy i obszary, w których Twoje dziecko potrzebuje wsparcia.
  • Sprawdzisz, jakie podejście do AI mają nastolatki i jak możesz je wspierać w odpowiedzialnym korzystaniu z technologii.
  • Poznasz, jak można wykorzystać potencjał AI, by lepiej przygotować młodzież do przyszłości.

O RAPORCIE

Sztuczna inteligencja to ogromna szansa, ale także wyzwanie – zarówno dla młodzieży, jak i dla dorosłych, którzy mają wpływ na ich edukację. Szkoły, rodzice i sami uczniowie już dziś zaczynają korzystać z AI w procesie uczenia się, co otwiera nowe możliwości, ale i prowokuje pytania: czy te narzędzia są używane w sposób świadomy, etyczny i bezpieczny?

Nasza misja w Fundacji IT Girls polega na budowaniu mostów między technologią a edukacją – wspieraniu zrozumienia, jak technologie takie jak AI mogą wspierać rozwój młodych ludzi i ich lepiej przygotować do dorosłości.

Wioletta i Adrianna Klimczak
Założycielki i prezeski Fundacji IT Girls​

Dlatego, ten raport jest dla nas ważnym krokiem w kierunku lepszego zrozumienia tej dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. To nie tylko diagnoza obecnej sytuacji, ale także zaproszenie do dyskusji o tym, jak powinna wyglądać edukacja w świecie, gdzie AI staje się integralnym elementem życia.

Jaką rolę powinni odegrać nauczyciele, a jaką rodzice? Czy system edukacji jest gotowy na wyzwania związane z odpowiedzialnym korzystaniem z nowych technologii?

Odpowiedzi na te pytania nie będą łatwe, ale ich poszukiwanie jest dziś koniecznością. Zapraszamy do dyskusji!

Pomóż nam i podaj dalej!

O RAPORCIE

Sztuczna inteligencja to ogromna szansa, ale także wyzwanie – zarówno dla młodzieży, jak i dla dorosłych, którzy mają wpływ na ich edukację. Szkoły, rodzice i sami uczniowie już dziś zaczynają korzystać z AI w procesie uczenia się, co otwiera nowe możliwości, ale i prowokuje pytania: czy te narzędzia są używane w sposób świadomy, etyczny i bezpieczny?

Nasza misja w Fundacji IT Girls polega na budowaniu mostów między technologią a edukacją – wspieraniu zrozumienia, jak technologie takie jak AI mogą wspierać rozwój młodych ludzi i ich lepiej przygotować do dorosłości.

Wioletta i Adrianna Klimczak
Założycielki i prezeski Fundacji IT Girls​

Dlatego, ten raport jest dla nas ważnym krokiem w kierunku lepszego zrozumienia tej dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. To nie tylko diagnoza obecnej sytuacji, ale także zaproszenie do dyskusji o tym, jak powinna wyglądać edukacja w świecie, gdzie AI staje się integralnym elementem życia.

Jaką rolę powinni odegrać nauczyciele, a jaką rodzice? Czy system edukacji jest gotowy na wyzwania związane z odpowiedzialnym korzystaniem z nowych technologii?

Odpowiedzi na te pytania nie będą łatwe, ale ich poszukiwanie jest dziś koniecznością. Zapraszamy do dyskusji!

Jedynie 4% nauczycieli
zachęca do używania AI na lekcji

67% nastolatków
wykorzystuje AI w nauce

67% nastolatków
wykorzystuje AI w nauce

Tylko 4% nauczycieli zachęca
do korzystania AI na lekcji

EKSPERCI I EKSPERTKI

TWÓRCY RAPORTU

PARTNERZY MERYTORYCZNI

PARTNERZY MEDIALNI